Akik mesterfokon játszanak az étellel – szenvedély és türelem a legkívánatosabb reklámok mögött

Michael Roulier és Philippe Lhomme a Food Film YouTube-on felfedezett díjnyertes rendezői, akik egyszerű, de kifinomult filmeket készítenek elsősorban ételekről. Az M&S reklámjaikra figyeltem fel először, amelyekben megtartják a Clean Bandit/Jess Glynne – Rather Be dallamát, így már az első néhány hang után felismered és odafigyelsz, mert egészen biztos, hogy ezúttal is lenyűgöző képeket látsz majd.

Az M&S 10 évvel ezelőtti „Not Just Any Food” reklámjával születetett meg a „foodporn” kifejezés, a csoki pudingjukat akkor 3500 százalékkal többen vették a reklámja után. Ezt a gyönyörkeltő stílust követik az új filmek is, mindig valami egészen új szórakoztató elemet, érdekes technológiát alkalmazva.

Az Adventures in Imagination háromszor is a legtöbbet Shazamozott TV reklám volt. Elkészítése nem került sokba, de 18 hónapnyi kemény munka eredménye ez az egyetlen perc. Például a citromkarikákat cérnákon lógatták, amitől elkezdtek pörögni, majd tükrözték a felvételt, így olyan, mintha maguktól pörögnének. A felrobbanó epreket úgy vették fel, hogy két üveglap közé tették, majd összenyomták őket.

A felvételek alatt olyan lámpákat használnak, ami nem melegít túlságosan, hogy az ételek frissek maradjanak. Filmezés közben nem csalnak, nem festik át a hozzávalókat, nem használnak 3D-t vagy CGI-t. Minden igazi. Van úgy, hogy húszszor is újravesznek egy-egy momentumot. Valójában több időt töltenek takarítással, mint filmezéssel.

Egyik trükkjük az, hogy megütik az asztal alját, ettől felrepülnek a rajta lévő dolgok. Legfontosabb szabályuk, hogy soha nem látszódhat kéz a videóikban, így más módokon kell mozgatniuk a tárgyakat: szél, gravitáció, láthatatlan cérnák, melegítés/olvasztás, stop-motion, visszafelé játszás…

NÉZZ MÉG TÖBB M&S FOOD REKLÁMOT!

ITT TALÁLSZ RÖVID VIDEÓKAT A FORGATÁSOKRÓL

NÉZD MEG ITT A FOOD FILM TÖBBI MUNKÁIT!